Font: Ajo Motorsport |
Avui volem dedicar el dia al primer campió
mundial de l’any. El francès Johann Zarco s’ha alçat amb el títol de la
categoria mitjana després de realitzar una temporada perfecte en la què només
ha baixat dues vegades del podi i en el que ha aconseguit vèncer en 7 grans
premis. Avui analitzarem aquesta temporada i també la trajectòria del pilot de
Cannes.
Font: Ajo Motorsport |
La seva primera presa de contacte amb el món del motociclisme va ser a través de les mini-motos, disciplina en la que va començar a competir per tot el continent europeu. Amb 15 anys va aconseguir entrar al campionat de promoció Red Bull Rookies Cup, certamen que dos anys després acabaria guanyant i que seria testimoni de les seves primeres acrobàcies, concretament unes tombarelles que sempre regala als aficionats quan és el guanyador de la cursa.
El seu debut mundialista es va fer realitat
l’any 2009 a bord d’una Aprilia, la seva posició al final del campionat seria
la 20ª. Un any més tard i amb més experiència seria un pilot habitual dins el top 10, una millora que quedaria més
evidenciada l’any 2011 on acabaria segon, després d’una gran disputa pel títol
amb Nico Terol.
El 2012 marcaria l’inici de Zarco dins la
categoria de Moto2 en la que no aconseguiria uns resultats massa satisfactoris
en les seves dues primeres temporades. En la 3ª, arriben actuacions molt
meritòries incloent-t’hi quatre terceres posicions.
Finalment, després d’una trajectòria en la que
sovint ha hagut de competir amb una moto força inferior a les que porten els
pilots capdavanters, Zarco va firmar a inicis d’any un nou contracte amb Ajo
Motorsport, el que ja havia estat el seu equip als 125c.c. l’any en què va
aconseguir el sub-campionat.
Com hem dit anteriorment, 7 victòries en grans
premis i només dues cites quedant fora del podi (Qatar, en què va patir
problemes mecànics i Aragó, on la pressió li va jugar una mala passada) han
proclamat al francès com a nou i merescudíssim campió del món de Moto2. Feia 15
anys que un pilot d’aquesta nacionalitat no guanyava en la categoria inter-mitja,
l’últim havia estat Olivier Jacque l’any 2000.
Segons el mateix Zarco, la clau de l’èxit ha
estat trobar un gran equilibri entre motocicleta i equip tècnic, i també
mantenir una bona relació entre els components del team. Tots aquests petits detalls i un ambient en el que era molt
agradable treballar, han estat claus perquè el pilot francès recuperés la
confiança perduda en anys anteriors.
Font: Ajo Motorsport |
Destacar que Zarco intentarà revalidar el
títol mundial l’any vinent, després d’haver decidit continuar un any més a la
categoria de Moto2 dins la mateixa estructura, tot i haver tingut sobre la
taula dues ofertes provinents d’equips de la categoria reina.
El francès creu que és un moment molt
important per afiançar-se com un dels pilots més ràpids de la graella i que
competir un any més en la categoria que l’ha vist alçar-se amb el títol, li
obrirà les portes a un bon equip de MotoGP quan sigui l’hora de fer el salt.
Per acabar, i com a dades curioses, dir que
Zarco no té xarxes socials, tampoc carnet de conduir i que acostuma a dormir al
camió de l’equip els caps de setmana de gran premi, així doncs, un pilot molt
discret i ven diferent a la idea que acostuma a tenir el públic sobre els reis
de les dues rodes.
Font: Ajo Motorsport |
No hay comentarios:
Publicar un comentario