jueves, 29 de octubre de 2015

MICK DOOHAN: QUICK MICK

Mick Doohan és considerat un dels millors pilots de la història del motociclisme. Aquest australià va esdevenir llegenda al aconseguir 5 títols mundials de forma consecutiva a la categoria reina del motociclisme. Molts experts i pilots coincideixen en considerar que la seva velocitat no era només cosa de la moto, sinó que era ell, el pilot, qui marcava la diferència primer amb el seu pilotatge i segon amb la millora de les prestacions aerodinàmiques i de suspensió que proposava al seu equip.

Mick Doohan, any 1997 al Circuit de Barcelona-Catalunya
El seu primer contacte amb una moto de competició va ser al 9 anys. En l’etapa d’adolescència es va foguejar en els campionats australià i japonès de Superbikes. Les seves magnífiques actuacions li van valer per anar pujant esgraons fins que al 1989, va fer el salt al mundial de Motociclisme ja a la categoria reina enquadrat dins l’equip oficial d’Honda a l’edat de 24 anys.

Tot i ser un rookie de seguida Doohan va impressionar amb el seu pilotatge i en la temporada del seu debut ja va ser capaç d’aconseguir un podi. L’any següent acabaria tercer del campionat demostrant així que era un potencial candidat a ser campió del món.
Un any més tard aconseguia ser segon de la general i al 1992 quan tot semblava indicar que seria campió després de guanyar consecutivament les 5 primeres curses va patir una greu caiguda.


Mick Doohan, any 1991 al Circuit de Barcelona-Catalunya
Desgraciadament, a part del seu pilotatge, Doohan també serà recordat per dues caigudes molt greus. Aquesta va ser la primera i va estar molt apunt de costar-li la cama dreta degut a uns problemes en la recuperació. Com a conseqüència va perdre l’avantatge de 65 punts al capdavant del campionat, però si alguna cosa va fer adonar al món del motociclisme que aquell no era un pilot qualsevol és, que tot i no estar recuperat de la lesió va intentar retenir el l’avantatge en el liderat disputant les dues últimes carreres del certamen, només 4 punts el van acabar separant del títol tot i haver-se perdut 5 curses.

Mick Doohan, any 1997 al Circuit de Barcelona-Catalunya
La temporada del 1993 els resultats no el van acompanyar degut a les seqüeles que encara arrossegava de la caiguda d’Assen però un any després, totalment recuperat va aconseguir el primer dels seus 5 mundials amb una temporada perfecte, no va baixar del podi en cap carrera i va aconseguir un total de 9 victòries.

Mick Doohan, any 1997 al Circuit de Barcelona-Catalunya
Al llarg dels “seus” 5 anys, cal destacar un total de 44 victòries, fent menció especial a les 12 aconseguides l’any 1997, en el qual va ser el dominador absolut. El seu pitjor resultat van ser 2 segons llocs i una retirada a l’última carrera quan ja no hi havia res en joc.


Mick Doohan, any 1997 al Circuit de Barcelona-Catalunya
La de 1999 va ser la seva última temporada i és que a la segona carrera del certamen patiria una nova caiguda amb greus conseqüències. Aquesta va tenir lloc al circuit de Jerez durant els entrenaments del gran premi. La pitjor part se la va emportar la cama dreta, la mateixa que ja havia estat apunt d’obligar-lo a abandonar 7 anys abans, fet que l’obligaria a retirar-se definitivament de la competició.
Les caigudes van aparèixer amb comptagotes a la trajectòria de Doohan, però les dues que hem comentat van obligar-lo a prendre el camí de la retirada degut a la seva gravetat. 

Gran Premi de Catalunya any 1997, Crivillé, Doohan, Checa i Nobuatsu Aoki
Per acabar, cal destacar que tots els campionats els va disputar amb l’equip Honda.

No hay comentarios:

Publicar un comentario