Mick Doohan és considerat un dels millors
pilots de la història del motociclisme. Aquest australià va esdevenir llegenda
al aconseguir 5 títols mundials de forma consecutiva a la categoria reina del
motociclisme. Molts experts i pilots coincideixen en considerar que la seva
velocitat no era només cosa de la moto, sinó que era ell, el pilot, qui marcava
la diferència primer amb el seu pilotatge i segon amb la millora de les
prestacions aerodinàmiques i de suspensió que proposava al seu equip.
Mick Doohan, any 1997 al Circuit de Barcelona-Catalunya |
El seu primer contacte amb una moto de
competició va ser al 9 anys. En l’etapa d’adolescència es va foguejar en els
campionats australià i japonès de Superbikes. Les seves magnífiques actuacions
li van valer per anar pujant esgraons fins que al 1989, va fer el salt al
mundial de Motociclisme ja a la categoria reina enquadrat dins l’equip oficial
d’Honda a l’edat de 24 anys.
Tot i ser un rookie de seguida Doohan va impressionar amb el seu pilotatge i en
la temporada del seu debut ja va ser capaç d’aconseguir un podi. L’any següent
acabaria tercer del campionat demostrant així que era un potencial candidat a
ser campió del món.
Un any més tard aconseguia ser segon de la
general i al 1992 quan tot semblava indicar que seria campió després de guanyar
consecutivament les 5 primeres curses va patir una greu caiguda.
Mick Doohan, any 1991 al Circuit de Barcelona-Catalunya |
Desgraciadament, a part del seu pilotatge, Doohan també serà recordat per dues caigudes molt greus. Aquesta va ser la
primera i va estar molt apunt de costar-li la cama dreta degut a uns problemes
en la recuperació. Com a conseqüència va perdre l’avantatge de 65 punts al
capdavant del campionat, però si alguna cosa va fer adonar al món del
motociclisme que aquell no era un pilot qualsevol és, que tot i no estar
recuperat de la lesió va intentar retenir el l’avantatge en el liderat
disputant les dues últimes carreres del certamen, només 4 punts el van acabar
separant del títol tot i haver-se perdut 5 curses.
Mick Doohan, any 1997 al Circuit de Barcelona-Catalunya |
La temporada del 1993 els resultats no el van
acompanyar degut a les seqüeles que encara arrossegava de la caiguda d’Assen
però un any després, totalment recuperat va aconseguir el primer dels seus 5 mundials
amb una temporada perfecte, no va baixar del podi en cap carrera i va
aconseguir un total de 9 victòries.
Mick Doohan, any 1997 al Circuit de Barcelona-Catalunya |
Al llarg dels “seus” 5 anys, cal destacar un
total de 44 victòries, fent menció especial a les 12 aconseguides l’any 1997,
en el qual va ser el dominador absolut. El seu pitjor resultat van ser 2 segons
llocs i una retirada a l’última carrera quan ja no hi havia res en joc.
Mick Doohan, any 1997 al Circuit de Barcelona-Catalunya |
La de 1999 va ser la seva última temporada i
és que a la segona carrera del certamen patiria una nova caiguda amb greus conseqüències. Aquesta
va tenir lloc al circuit de Jerez durant els entrenaments del gran premi. La
pitjor part se la va emportar la cama dreta, la mateixa que ja havia estat
apunt d’obligar-lo a abandonar 7 anys abans, fet que l’obligaria a retirar-se definitivament
de la competició.
Les caigudes van aparèixer amb comptagotes a
la trajectòria de Doohan, però les dues que hem comentat van obligar-lo a
prendre el camí de la retirada degut a la seva gravetat.
Gran Premi de Catalunya any 1997, Crivillé, Doohan, Checa i Nobuatsu Aoki |
No hay comentarios:
Publicar un comentario