lunes, 23 de noviembre de 2015

KEVIN SCHWANTZ: L’OCELLET AMERICÀ

La passió pel motor a Estats Units no té límits i d’aquí que hagin arribat des de l’altre costat de l’Atlàntic pilots de la talla del nostre protagonista d’avui, Kevin Schwantz. Aquest pilot nascut a Houston, Texas, va disputar al llarg de la seva trajectòria al campionat del món un total de 10 temporades aconseguint el títol l’any 1993.

Kevin Schwantz
Kevin Schwantz, tests Circuit de Jerez 1991
Com en la majoria dels pilots actuals, els primers passos els va fer sobre una moto de trial amb només 4 anys i posteriorment sobre una de motocròs, esport que va decidir abandonar al patir una forta caiguda quan ja començava a despuntar dins els campionats americans de l’especialitat. Com a conseqüència es va decantar definitivament per la velocitat.

Kevin Schwantz
Kevin Schwantz, tests Circuit de Jerez 1991
Amb 20 anys firma el seu primer contracte amb Suzuki per córrer el campionat americà de Superbikes, en el qual de seguida es guanya l’admiració dels seus competidors al acabar 7è del certamen tot i haver disputat la meitat del campionat. També, es gesten els primers duels amb Wayne Rainey que més endavant seria un rival contra el que hauria de lluitar a Europa.

Kevin Schwantz
Kevin Schwantz, tests Circuit de Jerez 1991

Al 1988, Suzuki li ofereix l’oportunitat de participar íntegrament al Campionat del Món de Velocitat en la categoria reina, aleshores de 500c.c.. Els resultats no es fan esperar i a la primera carrera és capaç de pujar al graó més alt del podi.
La seva participació al campionat va coincidir amb el que avui en dia s’anomena “l’època daurada del motociclisme” ja que entre finals dels 80 i inicis dels 90 van coincidir pilots d’un nivell estratosfèric a la màxima categoria del motociclisme, fet que va afavorir l’espectacle i va fer que el campionat guanyés molta popularitat. Alguns d’aquests pilots van ser el mateix Schwantz, també Mick Doohan (5 títols mundials), Randy Mamola, Wayne Gardner (1 títol mundial), Eddie Lawson (3 títols mundials) i Wayne Rainey (3 títols mundials).


Kevin Schwantz
Kevin Schwantz, tests Circuit de Jerez 1991
La Suzuki (moto amb la qual va disputar tota la seva carrera) del pilot nord-americà sovint es trobava en inferioritat respecte les motos dels seus competidors d’Honda i Yamaha. És per això que Schwantz anava sempre al límit, oferint un verdader espectacle als aficionats, alternant carreres increïbles amb victòries èpiques i un bon munt de caigudes que el van penalitzar en excés a l’hora d’aconseguir algun altre títol mundial. Prova d’això que expliquem, és que la temporada del 1989 Schwantz no va baixar de la segona posició en tot el campionat, aconseguint 6 victòries i 3 segones posicions, però alhora també va sumar 6 zeros que el van privar de lluitar per la general del campionat.

Després dels seus 10 anys d’activitat dins el mundial va sumar un total de 24 victòries en grans premis, 1 títol mundial al 1993 en la que significava la seva vuitena temporada, un subcampionat i una tercera posició final.

Kevin Schwantz
Kevin Schwantz, tests Circuit de Jerez 1991 
Al 1995, quan tot just s’havien disputat 3 carreres del campionat decideix retirar-se, sobretot motivat pel tràgic accident que va patir el seu rival i compatriota Wayne Rainey (als dos pilots els va unir una gran rivalitat “amistosa” al llarg de les temporades en què van coincidir), i que el va deixar sense sensibilitat a les cames.

Kevin Schwantz
Kevin Schwantz, Wayne Rainey (1) i Doug Chandler (21,) tests Circuit de Jerez 1991

Després d'aquests fets, amb 31 anys deixava el campionat Kevin Schwantz, l’ocellet americà.


No hay comentarios:

Publicar un comentario