La passió pel motor a Estats Units no té
límits i d’aquí que hagin arribat des de l’altre costat de l’Atlàntic pilots de
la talla del nostre protagonista d’avui, Kevin Schwantz. Aquest pilot nascut a
Houston, Texas, va disputar al llarg de la seva trajectòria al campionat del
món un total de 10 temporades aconseguint el títol l’any 1993.
Kevin Schwantz, tests Circuit de Jerez 1991 |
Com en la majoria dels pilots actuals, els
primers passos els va fer sobre una moto de trial amb només 4 anys i
posteriorment sobre una de motocròs, esport que va decidir abandonar al patir
una forta caiguda quan ja començava a despuntar dins els campionats americans
de l’especialitat.
Com a conseqüència es va decantar definitivament per la velocitat.
Kevin Schwantz, tests Circuit de Jerez 1991 |
Amb 20 anys firma el seu primer contracte amb
Suzuki per córrer el campionat americà de Superbikes, en el qual de seguida es
guanya l’admiració dels seus competidors al acabar 7è del certamen tot i haver
disputat la meitat del campionat. També, es gesten els primers duels amb Wayne
Rainey que més endavant seria un rival contra el que hauria de lluitar a
Europa.
Kevin Schwantz, tests Circuit de Jerez 1991 |
Al 1988, Suzuki li ofereix l’oportunitat de
participar íntegrament al Campionat del Món de Velocitat en la categoria reina,
aleshores de 500c.c.. Els resultats no es fan esperar i a la primera carrera és
capaç de pujar al graó més alt del podi.
La seva participació al campionat va coincidir
amb el que avui en dia s’anomena “l’època daurada del motociclisme” ja que
entre finals dels 80 i inicis dels 90 van coincidir pilots d’un nivell
estratosfèric a la màxima categoria del motociclisme, fet que va afavorir
l’espectacle i va fer que el campionat guanyés molta popularitat. Alguns
d’aquests pilots van ser el mateix Schwantz, també Mick Doohan (5 títols
mundials), Randy Mamola, Wayne Gardner (1 títol mundial), Eddie Lawson (3
títols mundials) i Wayne Rainey (3 títols mundials).
Kevin Schwantz, tests Circuit de Jerez 1991 |
La Suzuki (moto amb la qual va disputar tota
la seva carrera) del pilot nord-americà sovint es trobava en inferioritat
respecte les motos dels seus competidors d’Honda i Yamaha. És per això que
Schwantz anava sempre al límit, oferint un verdader espectacle als aficionats,
alternant carreres increïbles amb victòries èpiques i un bon munt de caigudes
que el van penalitzar en excés a l’hora d’aconseguir algun altre títol mundial.
Prova d’això que expliquem, és que la temporada del 1989 Schwantz no va baixar
de la segona posició en tot el campionat, aconseguint 6 victòries i 3 segones
posicions, però alhora també va sumar 6 zeros que el van privar de lluitar per
la general del campionat.
Després dels seus 10 anys d’activitat dins el
mundial va sumar un total de 24 victòries en grans premis, 1 títol mundial al
1993 en la que significava la seva vuitena temporada, un subcampionat i una
tercera posició final.
Kevin Schwantz, tests Circuit de Jerez 1991 |
Al 1995, quan tot just s’havien disputat 3
carreres del campionat decideix retirar-se, sobretot motivat pel tràgic
accident que va patir el seu rival i compatriota Wayne Rainey (als dos pilots
els va unir una gran rivalitat “amistosa” al llarg de les temporades en què van
coincidir), i que el va deixar sense sensibilitat a les cames.
Kevin Schwantz, Wayne Rainey (1) i Doug Chandler (21,) tests Circuit de Jerez 1991 |
Després d'aquests fets, amb 31 anys deixava el campionat Kevin
Schwantz, l’ocellet americà.
No hay comentarios:
Publicar un comentario