Si hi ha un pilot que apareixerà per sempre
més al mundial de motociclisme aquest no és altre que Giacomo Agostini,
l’italià és el pilot amb més títols mundials i amb més carreres guanyades de
tots els temps i mai ningú ha estat capaç de superar-lo. Avui doncs, ens
endinsarem en el passat per conèixer la seva història.
Agostini va néixer a Itàlia l’any 1942,
concretament a Brescia. Les seves primeres competicions van ser en carreres de
“hill climb”, una disciplina que
consisteix en pujar muntanyes amb pendents molt pronunciades a sobre una moto
especialment preparada per tal finalitat. Més tard faria el pas a les carreres
de velocitat, i tot i que el seu pare va intentar en reiterades ocasions que ho
deixés córrer, Agostini mai va abandonar la seva passió.
El seu primer campionat va ser l’aconseguit
l’any 1963 en la categoria de 175c.c., concretament al campionat nacional
italià a l’edat de 21 anys. Morini va ser la marca amb la qual va competir aquests
primers compassos de la seva carrera i just un any després fa les seves
primeres aparicions al campionat del món disputant dues curses en les quals fa
evident el seu talent, anotant-se dues quartes posicions. Aquestes bones
actuacions van captivar el cap d’MV Agusta, que va decidir oferir-li un
contracte professional per competir dins el seu equip la temporada de 1965.
Agostini compartiria box amb l’aleshores campió del món de 500c.c. Mike
Hailwood (4 corones mundials), que un any més tard fitxaria per Honda deixant a
Agostini com a cap de files de l’equip italià. Un any més tard, la bala
italiana li pren el tron al britànic i a partir d’aquest moment iniciaria el
seu regnat. Al llarg dels dotze anys en què va competir al mundial, Agostini va
compaginar sempre les categories de 350c.c. i de 500c.c.
Giacomo Agostini durant el Gran Premi d'Espanya al Circuit de Montjuïc, any 1976 |
Destacar el fet, que entre 1968 i 1971 ningú
va ser capaç de guanyar en cursa al pilot italià, dada que encara fa més gran
la seva llegenda. Van ser 9 anys durant els quals l’italià va guanyar els seus
15 títols mundials, 7 en la categoria de 350c.c. i 7 en la dels 500c.c. de
forma consecutiva. Ningú va ser capaç de fer-li ombra, a part del britànic Phil
Read que va trencar la seva hegemonia durant dos anys, fins que Agostini va
proclamar-se per última vegada campió del món de 500c.c.
Fet no menys important és que al 1974, i per
sorpresa de tothom, va deixar MV Augusta, la marca de la seva vida i va fitxar
per Yamaha, amb la que guanyaria els seus dos últims títols.
Al mite de Giacomo Agostini sempre l’han acompanyat
les múltiples reflexions sobre la gran superioritat de la moto que pilotava
respecte les seves competidores, i segurament, aquests rumors i acusacions, són
les que van provocar que el pilot italià decidís canviar d’aires i demostrar
que amb una moto nova, com ho era aleshores Yamaha, i molt diferent a les que
hi ha havia en aquells temps, també era capaç de guanyar, el campionat de 1974
en va ser la prova.
Al seu palmarès cal sumar-hi 10 victòries en
la carrera de l’Illa de Man, una de les proves més prestigioses del
motociclisme actual i sobretot d’aquella època. Va deixar-hi de competir l’any
1972 després de la mort del seu company de professió i amic Gilberto Parlotti.
Agostini va denunciar sobretot una manca de mesures de seguretat en un circuit
de gairebé 60 kilòmetres que van aconseguir que l’any 1977 el traçat abandonés
el calendari del Campionat del Món de Velocitat.
Un cop va retirar-se va provar sort als
cotxes, com ja havien fet alguns dels seus predecessors, entre ells el seu
antic rival Mike Hailwood, però mai va aconseguir resultats de mèrit.
I fins aquí la història de Giacomo Agostini,
el pilot de les 122 victòries mundialistes i l’home de tots els rècords. Ell és,
sense cap mena de dubte, el millor dels millors.
No hay comentarios:
Publicar un comentario